Akne Nedir?

Akne, yağ bezlerinin aşırı salgılanması ile foliküllerin iltihaplanması sonrası enfekte olması ile oluşan cilt rahatsızlığıdır.

Genetik faktörler ve hormon dalgalanmaları akne oluşumunu tetikleyen en temel faktörlerdir. Bu iki durum akne rahatsızlığı görülmesi olasılığını arttırmaktadır.

Akne problemi zamanında tedavi edilmemesi halinde ciltte kalıcı iz ve lekeler bırakabilmektedir.

Akne oluşum nedenleri ve tedavisi hakkında bilgi için videomuzu izleyebilirsiniz.

Akne Oluşumunun Nedenleri

Ciltte akne oluşmasına neden olan birçok faktör bulunmaktadır. Başlıcaları;

Aşırı stres,

Düzensiz yaşam,

Düzensiz ve sağlıksız beslenme,

Genetik faktörler,

Çevresel faktörler olarak belirtilebilir.

Akneler, kızarıklık ya da iltihaplı görünüm biçimindedir. Ortalama 40 yaşına kadar karşılaşılabilen cilt rahatsızlığıdır.

Akne Tedavisi Uygulaması

Akne zamanında tedavi edilmezse ciltte iz bırakmaktadır.

Akne tedavisi uygulamasında yaş sınırlandırması bulunmamaktadır. Problem yaşayan her yaş grubu için tedavi uygulanabilmektedir.

Akne tedavisi için dermatolog desteği alınmalıdır.

Dermatoloğun kontrol sonrası önereceği tedavi yöntemi uygulanmalıdır. Bitkisel karışım türleri ile rahatsızlığın boyutunun artabileceği unutulmamalıdır.

Akne tedavisi, oluşum yapısına, cilt durumuna ve diğer faktörlere bağlı olarak uzun sürebilmektedir.

Ergenlik dönemine girildiğinde vücudun büyümesi için salgılanan hormonlar artmaktadır. Hormon salgılanmasının artışı sivilce ve akne oluşumlarında önemli rol oynamaktadır.

Erken teşhis ve tedaviye başlanması ile birlikte kalıcı iz bırakmadan iyileşme sağlanabilmektedir.

Akne Tedavisi Ankara hakkında sorularınız olması halinde lütfen bizimle İLETİŞİME geçiniz.