Yaz aylarında, spor yaparken ya da hızlı hareket ettiğimiz zamanlarda terlememiz normal karşılanan bir durumdur ancak çok daha fazla koşulda ve çok daha fazla miktarda terlemek kişinin rahatsızlık duymasına sebep olur ve aşırı terleme olarak nitelendirilir. Hem görünüm, hem his, hem de koku olarak rahatsızlık veren bu durumun tedavisi mevcuttur.

Aşırı Terlemenin Sebepleri Nelerdir?

Aşırı terlemeye geçmeden önce terlemenin sebeplerinden bahsedelim. Ter, vücut sıcaklığımızın korunmasını sağlar ve temel fonksiyonu ısı düzenlemesi olan ter bezleri tarafından salgılanır.

Aşırı terleme ise vücut metrekaresi başına bir mililitreden fazla terleme olarak tanımlanır. Bu rahatsızlık her 100 kişiden 2 ya da 3’ünde görülür ve kişinin günlük faaliyetlerinden sosyal hayatına kadar birçok noktada kötü etkisi olabilir. Genellikle ergenlik döneminden sonra görünen bu rahatsızlık daha geç de başlayabilir.

Rahatsızlığa sahip olanların neredeyse yarısında bu hastalığın sebebi genetiktir ve ailesinde aşırı terleme rahatsızlığın sahip biri vardır. Genetik sebepler dışında hormonal sebeplerden kaynaklanıyor olabilir. Tiroid bezinin fazla çalışması da terlemeyi arttırabilir. Bunlar dışında aşırı kilo, baharatlı yiyecekler ve kafeinin fazla tüketilmesi de aşırı terlemeye sebep olabilir.

Beslenme tipi terlemenin kaynağı olabileceği gibi kokuyu da etkileyen önemli bir etkendir. Bu problemden kurtulmak için soğan, sarımsak ve baharatlı yemekler gibi kötü koku yapan yemeklerden uzak durabilirsiniz. Koku problemini çözmek için cildinizin nefes almasına izin verecek, doğal kumaşlardan olan kıyafetleri tercih etmeli, spor yaparken uygun kumaştan yapılan kıyafetleri seçmeli ve terin kokmasına yol açacak bakterilerin azalması için anti bakteriyel temizlik malzemeleri kullanarak düzenli duş almalısınız.

Gebelik, menopoz, alkol kullanımı gibi durumlar terlemeyi arttırır. Aynı zamanda Parkinson hastalığı, şeker hastalığı, hipertiroid, kalp krizi, bazı kanser türleri, bazı içsalgı bezi hastalıkları ve koma gibi durumlarda da terleme artar. Aşırı terleme tedavisine başlamadan önce terlemenin sebeplerinin belirlenmesi ve tedavinin herhangi bir hastalık ile bağının olup olmadığı kontrol edilmelidir.

Eğer siz de aşırı terlemekten şikayetçiyseniz tedavi sayfamızdan detaylı bilgi alabilir veya bize ulaşabilirsiniz: Koltuk Altı Terlemesi Tedavisi

Aşırı Terleme Tedavisi Nasıl Yapılır?

Terlemenin çok fazla olmadığı durumlar uygun krem ile tedavi edilirken daha şiddetli durumlarda botoks daha uygun olabilir. Sadece koltuk altı bölgesinde uygulanan botoks ile sinirler felç ediliyor ve çok fazla terlemeye sebep olan uyarılar durduruluyor. Aşırı terleme sorununu çözmek için yapılacak tedavi, sebebine ve şiddetine göre değişkenlik gösteriyor ve saydıklarımızdan başka tedaviler de bulunuyor. Terleme problemini uzun bir süre için çözen bu yöntemler, kesin bir tedavi yöntemi olmasa da kişinin hayatını olumsuz şekilde etkileyen faktörlerden kurtulmasını sağlıyor.

Aşırı terlemesinde kullanılan bir başka yöntem Scarlet S (Altın İğne) Tedavisidir. Scarlet S Tedavisinin aşırı terlemeyi tedavi etmek için nasıl kullanıldığını anlattığımız blog yazısını okuyabilirsiniz: Scarlet S ile Terleme Sorunu Nasıl Çözülür?

Eğer fazla terlemekten şikayetçiyseniz siz de hemen bize danışın! 🤗