Sivilce Nedir?

Sivilce problemi en sık rastlanan deri hastalıklarından bir tanesidir. İnsanların %85’lik kısmı hayatlarının bir döneminde sivilce problemi yaşamaktadırlar. Ergenlik dönemindeki gençlerde ise bu oran %80 civarındadır.

Sivilce genellikle yüz, omuz, göğüs bölgesi ve sırtta, hafif, orta veya şiddetli biçimde ortaya çıkan iltihaplı bir cilt hastalığıdır.

Sivilce sadece ergenlik döneminde yaşanan bir problem değildir. 40’lı yaşlarındaki bir kişi de bu rahatsızlığı yaşayabilmektedir.

Ergenlik döneminde sıkça karşılaşılmasının temel sebebi, ergenlik döneminde vücudun büyümesi için salgılanan hormonlar artar. Hormonlardaki bu artış da sivilce oluşumunu tetikler. Özellikle yüz bölgesinde çıkan sivilceler erken tedavi edilmezse kalıcı leke ve izler bırakabilmektedir.

Sivilce Tedavisi Nasıl Yapılır?

Yüzde çıkan sivilceler ve sırt sivilceleri başta olmak üzere sivilce, kişinin rahatsızlık duymasına sebep olan ve tedavi ettirilmek istenen bir durumdur. Tıp alanındaki gelişmeler ile sivilce tedavisi için birçok yöntem seçeneği bulunmaktadır.

Ciltte oluşan sivilcelerden, sivilce lazer tedavisi ile kurutulabilmek mümkündür. Cilt yapısı ve sivilcenin evresine göre bir ya da birkaç seans sonunda sivilce probleminden kurtulabilirsiniz.

Lazer tedavisi ile ciltte üst tabaka da yer alan ölü hücreler uzaklaştırılmaktadır. Sivilce oluşumuna sebep olup, aynı zamanda cildi yağlı gösteren, yağ bezelerinin küçültülmesi sağlanmaktadır.

Sivilce Tedavisi başlamadan önce sivilcelerin evresi ve cilt tipine göre tedavi yöntemi uygulanabilmesi adına Uzman Dermatolog kontrolü sonrasında işleme başlanması uygun olacaktır.

Sivilce Neden Çıkar?

Ciltte sivilce oluşumuna sebep olan birçok faktör bulunmaktadır. Başlıcaları;

Hormonal faktörler,

Genetik özellikler,

Stresli bir yaşam,

Kozmetik ürünlerinin yanlış kullanımı,

Bazı hastalıklar sonrası oluşabilmektedir.

Sivilce oluşumunda temel neden olarak genetik yatkınlık belirtilebilir. Kişinin hormonal faktörleri, yağ bezlerinin salgılanmasında artışa sebep olabilir, bu durumda sivilce oluşumuna yol açacaktır.

Derinin üst kısmında bulunan yağ bezi kanalları, gereğinden fazla yağ bezi salgılanması sebebiyle tıkanıp siyah nokta ile beyaz küçük kabarcıklar oluşumuna yol açabilir.

Bu olumsuz durum bakterilerin çoğalmasına zemin hazırlamaktadır. Bakteriler de iltihaplı sivilce oluşumuna yol açmaktadır.

Sivilce rahatsızlığı yaşayan kişilerin uzman dermatologlar tarafından kontrol edilmesi gerekmektedir. Sivilce, farklı bir hastalığın belirtisi olarak da ortaya çıkabilmektedir.

Sivilce Tedavisi hakkında detaylı bilgi ve ücretsiz ön muayene için bizimle İLETİŞİME geçebilirsiniz