Fraksiyonel Lazer Uygulaması

Fraksiyonel lazer uygulamasında, uygulama yapılan bölgede derinin birbiri ile temas etmeden aralarında deri adacıkları bırakacak şekilde ışık kolonları gönderilmektedir. Gönderilen ışık kolonlarının aralarındaki uzaklıkları ve kalınlıkları ayarlanabilmektedir. Bu sayede zorluk derecesi yüksek olan rahatsızlıklar için ayarlama yapılabilmektedir.

Fraksiyonel lazer uygulamasında tedavi yapılan cilt kalınlığı göz kararına göre değil, net olarak bilinmektedir. Uygulamanın etkisi benzer yöntemlerden çok daha yüksekken, iyileşme süresi ise oldukça kısadır.

Uygulama ağrısız bir işlem olması sebebiyle anestezi gerektirmeden yapılmaktadır.

Fraksiyonel Lazer Kullanım Alanları

Fraksiyonel lazer uygulaması kullanım alanları;

Cilt Yenileme ve gençleştirmede. Göz kapağı, yüz, dekolte ve boyun bölgelerindeki kırışıklıkların giderilmesi,

Ciltte oluşan ince kırışıklıkların giderilmesi,

Yılların etkisi ile belirginleşen derin çizgilerin giderilmesi,

Sivilce, akne izleri, yara, çukur ve çatlakların giderilmesi,

Ciltte oluşan geniş gözeneklerin giderilmesi,

Ciltte oluşan yaşlılık, güneş lekeleri ve yüzeysel pigment bozukluklarının giderilmesi,

Ameliyat izlerinin giderilmesi,

Gebelik ve doğum sonrası oluşan çatlakların giderilmesinde başarı ile uygulanmaktadır.

Uygulama Öncesi Dikkat Edilmesi Gerekenler?

Fraksiyonel lazer uygulamasından 1 ay önce güneş ve solaryumdan uzak kalınmalıdır.

Düzenli olarak kullanılan ilaçlar doktora danışıldıktan sonra alınmamalıdır. Bu ilaçlar kanın pıhtılaşmasını engelleyen ilaçlar, ışığa duyarlılığa neden olan ilaçlar, doğum kontrol hapları, retinoid içeren ilaçlar olarak belirtilebilir. Varsa kullanılan ilaçlar uygulama öncesi, doktora belirtilmelidir.

Uygulama öncesinde cildin gerilmesini sağlayan uygulamalar yapılmışsa doktora belirtilmelidir.

Hastanın geçmişinde uçuk çıkarma rahatsızlığı varsa doktora belirtilmelidir.

Fraksiyonel Lazer Uygulama Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler?

Fraksiyonel lazer uygulaması sonrasında günde 2-3 kere olmak üzere, doktorunuzun önereceği nemlendirici ve cilt yenileyici kremler uygulanmalıdır.

Uygulamanın ilk gününde ciltte lazer atış noktalarında kabuklanmalar oluşabilmekte, bu kabuklanmalar 3-4 gün içerinde iyileşmektedir.

İlk haftanın sonunda cildin üst tabakası normal görünümüne kavuşurken alt tabakalardaki yenilenme ise devam eder.

Uygulama sonrası 3 hafta boyunca direk güneş ışınlarına maruz kalınmaması gerekmektedir. Koruma amaçlı günde birkaç kez yüksek koruma faktörlü güneşten koruyucu kremler kullanılmalıdır. 1 ay süreyle de cilt soyucu kremler kullanılmamalıdır.

Tedavinin Etkisi Ne Zaman Görülmeye Başlanır?

Tedavinin etkisinin görülebilmesi için kollajen üretiminin tamamlanması gerekmektedir. Kollajen üretimi 3-6 ay içerisinde tamamlanabilmekte, uygulamanın etkisi de 3 ayın sonunda görülmeye başlanmaktadır.

Tedavinin Etkisi Ne Kadar Sürer?

Tedavinin etki süresi kişinin yaşı ve genetik yapısına bağlı olmakla birlikte 2 ile 5 sene arasında değişmektedir.

Fraksiyonel lazer uygulaması hakkında detaylı bilgi için lütfen bizimle İLETİŞİME geçiniz.