Güneş ışığının, direkt temas ettiği cilde zarar verdiği bilimsel olarak kanıtlanmış bir gerçekliktir. Bu nedenle cildinizi güneş ışığından korumak ve meydana gelebilecek olası zararları en aza indirmek için birtakım önemleri almak önemlidir.

Elbette her cilt için ayrı ayrı önlemler dermatologlar tarafından tavsiye edilir. Bu tavsiyelere uymak önemlidir. Fakat, hemen her insanın dikkat etmesi gerekenler şöyle sıralanabilir:

İnsanlar kendi kendine gözlem yöntemiyle ciltlerini tanımalıdır. Cilt yağlı ise yağ içermeyen bir bakım yapılmalıdır. Böylece bir denge sağlanabilir. Yapılan bakım yüzde kızarıklık, yanma hissi, deri dökülmesi vb. gibi problemlere yol açıyorsa vakit geçirmeden bir dermatoloji uzmanı tarafından muayene yapılmalıdır.

Kullanılan tüm ürünlerin açıklayıcı bilgileri ve kullanma talimatları dikkatlice okunmalıdır.

Öncelikle bilinmesi gereken, yaz kış ayrımı gözetmeksizin günde en az 2 litre su tüketimine dikkat edilmesidir. Bol su tüketen insanların ciltlerinde kuruluk meydana gelmesi ihtimali oldukça azdır.

Tüm bunların yanı sıra unutulmamalıdır ki beslenme alışkanlığı da cilt üzerinde önemli etkilere sahiptir. Bu nedenle içerdiği vitaminler sayesinde cilde sağlık ve ışıltı verecek besinlerin tüketilmesine özen gösterilmelidir.

Cildinize uygun bakım yöntemini öğrenmek ya da aklınıza takılan soruları cevaplamak için hemen doktorunuza ulaşın!

Cilt Nasıl Temizlenmelidir?

Cilt bakımı ve temizliğinde cildin PH derecesini bozmamaya önem verilmeli, ürün-cilt uyumu sağlanmalıdır. Cilt temizliği ise günde iki kez, sabah ve akşam yapılmalıdır.

Cilt bakımı, sağlıklı bir görünüm elde edilmesi için önemlidir. Gün içerisinde maruz kalınan toz, duman vb. partiküller cilde yapışır. Bu durumlarla karşılaşıldığında daha güçlü bir cilt temizliği gerekebilir.