Dolgu Tedavisi

Çeşitli cilt problemlerinde olduğu gibi cilt kırışıklıkları da ilerleyen yaşla birlikte insan vücudunda ortaya çıkmaya başlar. Dermatolojinin, kozmetik özelliklerinden biri olan cilt güzelliği birçok yöntemle korunmaya çalışılır ve bu çalışmalardan biri dolgu tedavisidir.

Cilt Kırışıklıklarına Karşı Dolgu Tedavisi

Cilt kırışıklıkları, en çok şikayet edilen cilt problemlerinden biridir. Bunun sebeplerinden biri günümüzde estetik görünüme verilen önemdir.

Yüz bölgesinde oluşan ve yaşlanmanın göstergesi olarak değerlendirilen çizgilerin yok edilmesi için, uzun yıllardır tedavi yöntemleri denenmiştir ve denenmeye devam ediyor. Günümüzde, kırışıkların tedavisinde kullanılan yöntemlerin başında dolgu tedavisi gelmektedir.

Dolgu tedavisi hakkında merak ettiklerinizi yazının devamını okuyarak ya da doktorunuza sorarak cevap alabilirsiniz.

Dolgu Tedavisi İle Sağlanan Faydalar

Dolgu tedavisi, cerrahi uygulamalara kıyasla daha ekonomiktir ve muayenehanede uygulanabilir. İş ve sosyal yaşamdan uzak kalınmaması ve yan etkilerinin çok az olması nedeniyle son yıllarda giderek kullanımı artmaktadır. Günümüzde her on kadından ikisinin tercih ettiği bir cilt tedavisidir.

Bu tedavide dolgu malzemesi olarak kullanılan hyalüronik asit, dünyada kırışıklıkların giderilmesi için kullanılan en yaygın dolgu malzemesi olmuştur. Dolgu tedavisi, her yaş grubu insanın ilgi ile takip ettiği, fırsat bulduğunda yaptırdığı, yüksek yüzde ile başarı oranın elde edildiği bir uygulamadır.

Dolgu Uygulamaları hakkında bilgi için videomuzu seyredebilirsiniz.

Dolgu Tedavisi Uygulama Alanları Nerelerdir?

Hastalar önceden yaptırmadıkları uygulamalara karşı biraz tedirgin yaklaşırlar. Özellikle iğneli bir uygulama olan ve cilt üzerinde etki bırakan dolgu tedavisi, önceden yaptırmamış olanların önyargı ile yaklaşmasına sebep olur. Çoğu kişi “Cilt kırışıklıkları için dolgu tedavisi nasıl yapılır? Kırışıklık tedavisi uygulaması sonrası nasıl bir görüntüye sahip olurum?” gibi soruların yanıtlarını öğrenmeden uygulamayı yaptırma konusunda emin olamaz. Fakat tedirgin olacak bir durum yoktur. Uzman kontrolünde yapılan dermatolojik uygulamaların istenmeyen sonuçlar doğurması düşük bir ihtimaldir.

Dolgu tedavisinin vücutta sıklıkla uygulandığı bölgeler yüz etrafında yoğunlaşmaktadır. Mutsuz bir ifadeye sebep olan burun kenarlarından ve ağız köşelerinden çeneye doğru inen çizgiler, sigara içenlerde sıklıkla rastlanan dudak çevresindeki dikey çizgiler, çok mimik kullanan kişilerde görülen alın kırışıklıkları, gülme sonucu oluşan göz çevresindeki kaz ayağı çizgileri, sıklıkla spor yapanlarda, hızlı kilo verenlerde görülen yine yaşla birlikte görülebilecek orta yüz bölgesinde (elmacık kemikleri, yanaklar) hacim kaybı yaşayanlarda başarılı şekilde uygulanabilir. Dudakların şeklinin düzeltilmesi ve daha dolgun görünmesi için uygulanabilir. Dudak dolgusu günümüzde en çok başvurulan dolgu yöntemlerinden biridir. Bu uygulamada hem yapılan işlem kısa sürer hem de hastalar açısında en tehlikesiz uygulama olarak algılanır. Halbuki diğer dolgu uygulamaları da bu dudak dolgusu kadar kolay işlemlerdir.

Günümüzde estetik tıpta botoksun yanı sıra dolgu uygulamaları da hızla popüler olmaktadır. Bu tedaviler, sonrasında hastaların çok kısa sürede sonuca ulaşması ve günlük yaşamda herhangi bir izolasyon ihtiyacı hissetmemeleri nedeniyle hastaların yoğun ilgisini çekmektedir. Bu uygulamalar sayesinde ameliyat gereksinimi olan hasta sayısı da azalmaktadır.

Neden Dolgu İhtiyacımız Yaşla Birlikte Artmaktadir?

Yaşımız ilerledikçe cildimizi canlı ve genç gösteren dokular arası madde olan hyaluranik asit azalmaktadır. Bu sebeple dudaklarımız yaşla birlikte küçülür ve üzerinde çizgilenmeler başlar. Orta yüzümüzde yanaklardaki hacim kaybı nedeniyle yüzümüzde sarkmalar; burun kenarından ağıza doğru inen oluklarımızda derinleşme; ağız kenarlarından çene bölgesine doğru dikey çizgiler meydana gelir. Özel teknolojilerle üretilmiş yeni dolgular sayesinde zamanla azalan hyaluronik asidi yerine koyup zamanı tersine çevirebiliriz. Peki hangi bölgelerimize dolgu yapılabilir?

Göz Altı Dolgusu

Gözler yüze bakıldığında kişinin yaşını hemen ele veren ve yaşlılığın en erken belirtilerini sergileyen bölgelerdir. Orta yüzde hacim kaybı başladığı zaman göz çevresi daha belirgin hale gelir. Özellikle yaşla birlikte kemikler birbirinden uzaklaştıkça göz çukurunun belirginliği artmaktadır. Göz altı dolgusuyla birlikte göz altlarındaki çöküntü doldurularak daha canlı ve genç bakışlar elde edilebilir.

Dudak Dolgusu

Dudak dolgusu birçok sebeple yapılabilir. İnce dudaklara hacim kazandırılıp dudak hattının belirginleştirilmesi için yapılan işlem en sık başvuran dolgulardan biridir. Yüze uygun dolgun dudaklar, estetik görüntü için her zaman vazgeçilmez olmuştur. Yaşla birlikte bütün dokularda olduğu gibi dudaklarımızda da doku kaybı belirginleşir ve ince dikey çizgiler meydana gelir. Dudakların dolgunluğu geri kazandırılarak, zamanın aldıkları geri alınabilir. Mevcut asimetrisik görüntüler de dudak dolgusuyla giderilebilir.

Yanak Dolgusu

Eski gençlik fotoğraflarına baktığımızda, zamanla birlikte elmacık kemikleri üzerindeki yumuşak doku kaybını hemen fark edebiliriz. Bizi yerçekimine karşı koruyan bu en önemli defans sistemimiz çökünce yüzümüz aşağı doğru hareket ederek sarkık bir görüntünün oluşmasına sebep olur. Elmacık kemikleri üzerine enjekte edilen dolgular sayesinde yüz yuvarlağımız yeniden şekillenir. Daha hacimli ve dolgun olan yanaklarımız sayesinde yerçekimiyle savaşımız daha kolay hale gelir. Yanak dolgusu zamanın üzerimizde yarattığı psikolojik etkiyi de önlemek adına önemli bir rol oynamaktadır.

Jawline Çene Dolgusu

Doğru estetik görüntüye kavuşmak için tek tek bölgelerin değil; bütün yüzün birbiriyle orantılı olması gerekmektedir. Çene ucu dolgu uygulamaları son zamanlarda estetik bakışa yeni bir soluk kazandırmıştır. Küçük çene ucu olan hastalar özellikle fotoğraflarda yan profillerinden rahatsız olup, burunlarının daha büyük göründüğünden şikayet ederler. Bu çokta doğru bir tespittir.

Jawline çene dolgusu bu tür şikayetleri olanlara çözüm niteliğindedir. 15-20 dakika kadar kısa sürede çene ucuna muayenehane ortamında konulan dolgular sayesinde istenilen görüntüyü yakalamak oldukça kolaydır.

Dolgu tedavisi hakkında ayrıntılı bilgiler öğrenmek ve fiyat almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz