Kök hücre veya diğer adıyla Fibrocell tedavisi kişinin kendi dokusundan hücreler alınarak uygulanan bir tedavi yöntemidir. Bu yöntem sayesinde cilt üzerinden oluşan yara, yanık, sarkma, kırışıklık, doğum izleri gibi daha pek çok olumsuz durum tedavi edilebilir. Bu işlemde Fibroblast adı verilen hücrelerin laboratuvar ortamında çoğaltılması sağlanır.

Fibroblastlar ise ciltte ki bağ dokusunu tazeleyen bu sayede de cildi sıkılaştıran, gençleştiren, parlak bir görünüm kazandıran kolajen proteinini üreten hücredir. Bu hücrenin azalması ve vücutta üretilememesi nedeniyle ciltte sarkmalar meydana gelir.

Bu tedavi, tamamen güvenli olup hiçbir yan etkisi bulunmayan Fibrocell tedavisi sayesinde yaşlanma ve cilt sorunları en aza indirilebilir.

Fibrocell Nasıl Uygulanır?

Fibrocell tedavisi tamamen uzman dermatologlar tarafından yapılan çok hassas bir işlemdir. Bu işleme ilk olarak hastanın kulak arkasından 3 mm çapında bir doku örneği alınarak başlanır.

Bu doku punch biyopsi ile alındıktan sonra laboratuvar ortamında genetiğiyle oynanmadan organik bir şekilde çoğaltılır. Bu çoğalma işlemi genel olarak 4 hafta boyunca sürer. 4. haftanın sonunda fibrocell uygulanmaya başlar.

Kişinin kulak arkasından alınan doku sonucunda laboratuvar ortamında çoğaltılan fibroblast hücrelerinin sayısı 60 ile 120 milyona ulaşır. Bu rakama ulaştıktan sonra toplamda 3 seanslık bir aşama ile hücreler cilt sorunun olduğu bölgeye enjekte edilir. Her seansta da ortalama 20 ila 30 milyon yeni hücre cilde enjekte edilir.

Bu şekilde uygulana kök hücre tedavisi diğer estetik uygulamalara oranla daha uzun olup daha kalıcıdır. Kişinin kendisinden alınan hücrelerin çoğaltılıp verilmesi nedeniyle de şu ana kadar yan etkisi olduğu saptanmamıştır. Kısa vadede kalıcı çözüm getiren bu uygulama sayesinde cilt sorunlarınızdan kolayca kurtulabiliyorsunuz.