Saç dökülmesi, her yaş grubunda kadın ve erkeklerde yaşanabilen, çoğu zaman zararsız, ancak bazı durumlarda bir hastalık habercisi, bir hastalık yan etkisi olan meydana gelen saçların azalması, tamamen, ya da bölgesel olarak yitirilmesidir.

Saç dökülmesi hakkındaki videomuzu inceleyebilirsiniz.

Saçlar Neden Dökülür?

Saç dökülmesi birçok nedenden dolayı yaşanabilir. Hatta nadiren de olsa bazı durumlarda dökülmenin nedenleri bilinemeyebilir. Saç neden dökülür? sorusunun yanıtı birçok insanı şaşırtabilir. Çoğu zaman insanların bir bağlantı kuramadığı hastalıklar saç dökülmesini yaratır.

Guatr hastalığı bunlardan biridir. Guatr hastası, saç kaybı yaşayabilir. Hamilelik sürecinde saç dökülmesi yine çok sık olmasa da görülen bir durumdur. Doğum sonrası 3 aylık dönemde saç dökülmesi yoğunlaşabilir. Sürekli yapılan rejim de saç dökülmesi nedenidir.

Beslenme alışkanlığındaki yanlışlıklar, düzensiz beslenme saç dökülmesinin önemli nedenlerindendir. Genetik nedenler, yanlış şampuan, saç kremi seçimleri de dökülme nedenlerindendir.

Saç dökülmesinde de diğer sorunlarda olduğu gibi erken müdahale önem taşır. Saç tedavisinde öncelikle yeni dökülmelerin önüne geçilir. Mevcut saç köklerinin güçlendirilmesi sağlanır. Böylece yeni kayıplar engellenmeye çalışılır. Bazı durumlarda dökülen saçların geri kazanımı söz konusudur. Ancak bu tüm saç dökülmeleri için yüzde yüz geçerli bir sonuç değildir, her cilt problemi ayrı bir tedavi gerektirir.

Saç Dökülmelerini Önleme

Saç dökülmesini önleme çabalarını kişiler de göstermeli ve bu konuya dikkat etmelidir. Saç taramalarının sert hareketlerle yapılmaması, uygun genişlikte diş aralığının bulunduğu tarakların kullanılması önemlidir. Saçların bağlanmasında fazlaca sıkı bir yöntem uygulamak yanlıştır.

Saçların kirli bırakılmaması, düzenli olarak saça uygun şampuan ve saç kremleri kullanılarak yıkanması dökülmeyi önleyecektir. Taze sebze ve meyve tüketimi saç sağlığı için önemlidir. Vücut yeterli vitamin alamadığı taktirde öncelikle saçlarını kaybedecektir. Yeterli sıvı alınmaması saç köklerine olumsuz etki yapacaktır.

Saç dökülmesi sorununu çözmek istiyorsanız aklınızdaki tüm soruları doktorunuza sorabilirsiniz!